הממיר הקטליטי נועד להפחית את זיהום האוויר. משנת החל משנת 1994 קיימת תקנה המחייבת כל רכב להימצא בו ממיר קטליטי תקין. כלי רכב ללא הממיר מזהם פי 10 יותר. תפקידו המרת גזים רעילים בגזים שאינם רעילים. עקרון פעולתו הוא בכך שרכב מונע פולט גזים רעילים לכיוון הממיר, הם עוברים סינון וממומרים למים ולגזים שאינם רעילים. הממיר הקטליטי מותקן במערכת הפליטה ברכב והפעולה הכימית מתבצעת בטמפרטורה שבין 400 ל- 800 מעלות. לכן במכוניות חדשות יותר הממיר נמצא בסעפת הפליטה כדי שיתחמם כמה שיותר מהר וכך ימנע את זיהום האוויר עם התנעת הרכב.
תקלות אפשריות
רעש בממיר- כאשר ישנו רעש מתכתי של התפרקות , מהחלק התחתון של הרכב. אחת מהסיבות שיכולות להיות זה ממיר קטליטי שבור. הסיבה לכך יכולה להיות מכיוון שממיר ישן מאוד ומתחיל להתפרק או פגיעה פיזית כלשהי.
צריכת דלק גבוה- במידה וצריכת הדלק שלכם גבוה באופן חריג מהרגיל מה שעליכם לעשות לראות האם יש בעיה במערכת ההזרקה.
סחיבה קשה – סחיבה קשה יכולה להיווצר כתוצאה מממיר פגום ומתפרק.
נורית אזהרה- נורית זו בצבע כתום, דומה לברז. זו היא מנורת אזהרה כללית שמתריעה על תקלה במערכת ההזרקה. אחת התקלות אשר עלולות להתגלות היא תקלה ביעילות הממיר.
ממיר קטליטי- מעבר טסט
ללא ממיר תקין לא יהיה באפשרותכם לעבור לטסט לרכב, עקב אי עמידה בתקן פליטת הרעלים המותרת בחוק. פעמים רבות קשה להבחין בכך שיש בעיה בממיר, ולכן אתם עלולים לגלות זאת רק בטסט ולהיקלע לסיטואציה לא נעימה. לכן זכרו לבדוק את הממיר בהזדמנות הראשונה. ניתן למנוע את רוב הבעיות הממיר על ידי ניקוי בלבד.